|
Voor de dokter:
De dokter logt in op de digitale wachtkamer waar hij zijn weekuren zelf kan
instellen.
Aan de hand van deze instellingen zullen de sms-berichten worden ingepland en
de mogelijke uren waarop afspraken mogelijk zijn, verschijnen op zijn
website.
Demo dokter
Voor de patiënt:
De patiënt kan op 3 manieren zijn afspraak vastleggen:
-
door een sms te sturen naar 3948
-
via de website van de dokter
-
in de wachtkamer van de dokter via de informatiekiosk (indien de dokter deze
optie gekozen heeft)
via sms:
-
De patiënt stuurt een sms naar het nummer 3948. De
sms bevat de code van de dokter en kan eventueel aangevuld worden met gegevens
over de ziektetoestand van de patiënt.
-
De Wachtkamer controleert de agenda van de dokter en stuurt binnen enkele
seconden een sms-bericht terug naar de patiënt met het geschatte uur voor zijn
afspraak.
-
± 20 minuten voor het afgesproken uur, stuurt de dokter via één muisklik in
zijn agenda een sms met het exacte uur naar de patiënt. Wanneer de
patiënt deze sms ontvangt, kan hij naar de dokter vertrekken.
-
Alle verstuurde en ontvangen sms-berichten (3 in totaal) worden door de patiënt
betaald ( ? 0,15 per sms-bericht).
Demo SMS-applicatie
via website van de dokter:
-
De eerste maal dat de patiënt de website van de dokter bezoekt maakt de patiënt
éénmalig een gebruiker aan.
-
Met het e-mail adres en het wachtwoord kan de patiënt inloggen en met enkele
muiskliks een afspraak vastleggen.
-
± 20 minuten voor het afgesproken uur, stuurt de dokter via een muisklik in
zijn agenda een sms met het exacte uur naar de patiënt. Wanneer de
patiënt deze sms ontvangt, kan hij naar de dokter vertrekken ( ? 0,15 wordt
betaald door de patiënt).
Demo Website
via
de informatiekiosk:
-
De dokter kan ook opteren om een informatiekiosk met touchscreen in zijn
wachtkamer te plaatsen die verbonden is met de Digitale Wachtkamer.
-
De patiënt schuift zijn eID-kaart (electronische identiteitskaart) of zijn SIS
kaart in de gleuf. Het systeem controleert of de patiënt zich al in het systeem
bevindt, zo niet, maakt het systeem u aan als nieuwe gebruiker.
-
Via het simpele paneel dat op de zelfde manier als de website is opgebouwd
maakt de patiënt zeer gemakkelijk een nieuwe afspraak.
|
|